Fluo Groups integritetspolicy

Denna integritetspolicy beskriver Fluo Group Oy:s behandling av personuppgifter. Behandling av

är uppgifter om våra kunder, våra potentiella kunder. Vi behandlar personuppgifter

för att möjliggöra, implementera och marknadsföra våra tjänster. Fluo-koncernen består av

Eco-transport, Ekoman, Finells Transport, FL Pipe, Itä-Suomen Murskauskeskus och Keskinen

Återvinning.

1.1 Kontaktuppgifter till den personuppgiftsansvarige och kontaktuppgifter till dataskyddsombudet

Fluo Group Oy

Mäkilehdontie 6

67600 Karleby

Organisationsnummer: 3144156-2

Kontaktperson med ansvar för registret

Petri Aaltonen, petri.aaltonen@fluo.fi

1.2 I denna broschyr förklarar vi

1) Kontaktuppgifter till den personuppgiftsansvarige och dataskyddsombudet

2) Vems uppgifter vi behandlar

3) Vilka rättigheter den registrerade har och hur han eller hon kan utöva dem

4) Vad vi använder uppgifterna till och på vilken rättslig grund vi behandlar dem

5) Hur länge vi sparar uppgifterna

6) Mottagare av uppgifter och överföringar till tredje land

7) Vilka risker som är förknippade med behandlingen av uppgifterna och hur vi skyddar uppgifterna

1.3 Vilken information vi behandlar och för vilka ändamål vi samlar in den

De personuppgifter som samlas in av Fluo kan kategoriseras enligt följande:

- Identifierings- och kontaktinformation såsom namn, adress,

telefonnummer, e-postadress.

- Arbetsbeskrivning: titel, arbetsbeskrivning eller ansvarsområde

- Information relaterad till användningen av vår webbplats: cookie, ip-adress, enhetsidentifierare och

kundidentifierare.

- Information relaterad till jobbansökningar och rekrytering, till exempel namn, adress, andra

kontaktuppgifter, födelsedatum, identifiering av det intressanta jobbet

information som rör din jobbansökan och ditt CV, t.ex. uppgifter om utbildning,

arbetslivserfarenhet, språkkunskaper, kompetens, löneförväntningar vid intervju, eventuella

annan information som den arbetssökande har lämnat, t.ex. personnummer, förtroendeuppdrag eller

ett foto av den person från vilken jobbmöjligheten erhölls och ansökans

information som rör behandlingen och situationen.

- Affärsrelaterade personuppgifter och personuppgifter som härrör från affärsverksamhet som erhållits från företagskunder.

Personuppgifter som vi samlar in direkt från den registrerade

Vi samlar huvudsakligen in informationen direkt från den registrerade i en kundtjänstsituation.

eller så tillhandahåller kunden dem själv via ett onlineformulär, (eventuellt chatt) eller e-post.

via. Denna information används för att kontakta dig antingen för att tillhandahålla tjänster eller för att.

för att leverera till kunden. Data för analys av webbplatsbesökare genereras också från

den registrerades aktiviteter under besöket på webbplatsen.

Personuppgifter som vi kan samla in från tredje part

Vi samlar in information från tredje part i enlighet med specifika avfallsbestämmelser.

För kunder i gemenskapen samlar vi också in information från andra offentliga källor, t.ex.

affärsregister såsom YTJ och PRH:s handelsregister för den som undertecknat avtalet

för att vid behov kontrollera rätten att underteckna.

Transportkundregister inkluderar:

Kontaktinformation

- namn

- adress + koordinater

- (e-post)

- telefonnummer

- faktureringsadress

Information till kunder

- information om de avtalade produkterna/tjänsterna

för krossningscentralen i östra Finland:

- kreditupplysningar

1.4 Vilka rättigheter den registrerade har och hur han eller hon kan utöva dem

Den registrerade har rättigheter i förhållande till personuppgifter som innehas av Fluo. För normal

i kundtjänstsituationer, till exempel ändringar av kontakt- och faktureringsinformation, leverans

För statusförfrågningar och faktureringsförfrågningar kan du kontakta Fluo Group Oy.

kontaktpersoner (på sidan Kontakt). För mer omfattande informationsförfrågningar, vänligen kontakta

Dataskyddsombudet. Som en allmän regel kan dessa rättigheter utövas en gång per kalenderår.

kostnadsfritt. Om du får mer än en begäran från en och samma person under ett kalenderår,

förfrågningar är föremål för en administrativ kostnad beroende på storleken på begäran, som kan uppskattas till.

förskott. Den registrerade har följande rättigheter:

a) Rätt att få tillgång till personuppgifter

Den registrerade har rätt att få tillgång till de personuppgifter som vi har om honom eller henne. Rätt till

tillgång till information kan dock behöva begränsas av lagar och andra bestämmelser.

för att skydda enskilda personers integritet.

b) Rätt till rättelse

Den registrerade har rätt att begära rättelse av felaktiga eller ofullständiga uppgifter.

c) Rätt till radering

Registrerade personer har rätt att begära att deras uppgifter raderas. Radering av uppgifter kan ske

till exempel i följande fall:

- Den registrerade återkallar sitt samtycke och det inte finns någon annan grund för behandlingen

- Den registrerade invänder mot behandlingen och det inte finns någon annan grund för att fortsätta behandlingen.

rättfärdigande

d) Rätt till begränsning av behandling

Den registrerade har rätt att begränsa behandlingen av sina personuppgifter i enlighet med artikel 18 i dataskyddsförordningen.

enligt artikel. Detta innebär t.ex. fall där personuppgifter

det råder tvivel om huruvida behandlingen är korrekt eller laglig.

e) Rätt att göra invändningar

Den registrerade har rätt att invända mot behandlingen av hans eller hennes uppgifter om vi behandlar dem.

på grundval av våra berättigade intressen eller allmänintresset.

f) Rätt till dataportabilitet

Den registrerade har rätt att få de personuppgifter som han eller hon har lämnat i ett maskinläsbart format.

form. Denna rättighet gäller för personuppgifter som har behandlats automatiskt enligt ett avtal eller

på grundval av samtycke. Rätten till dataportabilitet gäller inte för.

kontaktuppgifter till yrkesverksamma i affärsförbindelser mellan företag i fall där.

behandlingen inte grundar sig på den registrerades samtycke eller på ett avtal som den registrerade är part i

på.

g) Rätt att återkalla samtycke

Den registrerade har rätt att när som helst återkalla sitt samtycke, utan att det påverkar tillämpningen.

lagligheten av den behandling som utfördes innan den återkallades, om behandlingen grundar sig på

samtycke. Återkallande av samtycke kan påverka vår förmåga att förse dig med.

tjänster.

h) Rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet

Den registrerade har rätt att lämna in ett klagomål till en tillsynsmyndighet om han eller hon misstänker att.

dina personuppgifter används på ett olämpligt eller olagligt sätt.

För att utöva den registrerades rättigheter ska den person som är ansvarig för Fluo kontaktas.

1.5 Vad vi använder uppgifterna till och på vilken rättslig grund vi behandlar dem

Fluo behandlar personuppgifter för att uppfylla sina rättsliga och avtalsenliga skyldigheter. Om Fluo

kommer inte att användas för automatiserat beslutsfattande eller profilering. De rättsliga grunderna för vår behandling är:

Genomförande av avtalet

Behandlingen av avtal och fullgörandet av avtalsenliga skyldigheter är behandling av personuppgifter.

rättslig grund. Vi behandlar personuppgifter i syfte att tillhandahålla den tjänst som du har beställt av oss, från vilken vi.

i den utsträckning som krävs.

Rättslig skyldighet

Utöver avtal är vår verksamhet föremål för rättsliga skyldigheter som kräver att vi.

vi behandlar personuppgifter. Exempel på detta är:

- bokföringslagstiftningen, lagen om ordnande av företagshälsovård, semesterlagen och

instruktioner från skattemyndigheterna och myndigheterna om organisation och redovisning av löneadministrationen

- Avfallslagen, förordningen om avfallstransporter, miljötillståndslagen, miljöskyddslagen,

Lagen om deponering av avfall, bilaga I till miljöskyddsförordningen.

Samtycke

För att utveckla vår webbplats samlar vi in analysdata om användningen av webbplatsen

baserat på samtycke. Du ger ditt samtycke genom att acceptera cookies på webbplatsen

när du anländer.

För uppgifter som samlas in för marknadsföringsändamål inhämtas samtycke från de registrerade,

som kan avbrytas när som helst.

Berättigat intresse

Vi använder berättigat intresse som grund för behandling främst för administrativa ändamål.

val av implementeringsmetoder, t.ex. för programvara för databehandling

och hur vi lagrar informationen.

1.6 Hur länge vi sparar uppgifterna

Personuppgifter lagras endast under den tid som avtalsförhållandet varar och ett år efter att avtalet har upphört att gälla.

att hantera eventuella klagomål eller begäran om gottgörelse, såvida inte lagstiftningen, t.ex.

bokföringslagen, i annat fall krävs.

Lagar och förordningar ställer vissa krav på förvaring av material som innehåller personuppgifter

och användning, vilket påverkar lagringstiderna för uppgifterna. De återstående lagringstiderna bestäms av den personuppgiftsansvarige

en beskrivning av behandlingsåtgärderna.

1.7 Mottagare av uppgifter och överföring av uppgifter till tredje land

Personuppgifter överförs endast utanför EES för systemunderhåll och cloud computing-ändamål.

relaterar till. Sådana leverantörer är bland annat Microsoft och Google. Överföringen av personuppgifter sker inom EU

USA:s ramverk för dataskydd, som har Europeiska kommissionens adekvata dataskydd

och som dessa leverantörer är certifierade för.

Leverantörerna är också enligt avtal skyldiga att inte använda våra personuppgifter för något ändamål.

för sina egna syften eller för att använda dem, till exempel för sina egna produkter eller tjänster.

marknadsföring.

1.8 Vilka risker som är förknippade med behandlingen av dina uppgifter och hur vi skyddar dem

Den största risken med systemet är den information som lämnas av de registrerade själva. Fluo

inte rutinmässigt samlar in uppgifter som rör till exempel privatliv.

information.

Med nuvarande skyddsnivå utgör detta inte någon risk för den registrerades rättigheter eller

friheter, men registranten bör vara medveten om detta.

Inga betydande risker har identifierats för de registrerades uppgifter, med undantag för.

den omsorg som krävs för behandling av personuppgifter i samband med rekrytering och överföring av uppgifter.

och den tekniska säkerheten för lagringen. Säkerställa korrekt behandling av personuppgifter

tas om hand och tjänster tillhandahålls i förtroende.

De registrerade bör dock vara medvetna om att den personuppgiftsansvarige inte kan förutse detta.

bedöma innehållet i den information de själva lämnar och därmed genomföra särskilda

skyddsåtgärder.

Med nuvarande skyddsnivå utgör ovanstående risker inte någon risk för den registrerade

rättigheter eller friheter, men den registrerade bör vara medveten om dessa.

Syftet med Fluos säkerhetsaktiviteter är att trygga säkerheten för data och informationssystem.

åtkomst, säkerställa deras konfidentialitet, säkerställa dataintegriteten och

minimera den skada som orsakas av eventuella avvikelser. Skyddsåtgärderna baseras på

riskbedömningen av aktiviteten och står i proportion till det område som ska skyddas och dess

för att hantera riskerna för. Behandling av personuppgifter och skyddsåtgärder

ta hänsyn till kraven i gällande lagstiftning om dataskydd.

Åtgärder för att säkerställa informationssäkerhet och dataskydd inkluderar:

Åtgärderna för att öka tillgången till och tillgängligheten av information syftar till att säkerställa

tillgång till relevant information när du behöver den. Sådana aktiviteter inkluderar

se till att systemen är igång och fungerar, säkerhetskopiera och arkivera data på rätt sätt.

Dataintegriteten säkerställs genom systemkontroller och kontroller.

Säkerhetsåtgärder och vägledning syftar till att förhindra fel och brister i uppgifterna.

i samband med behandlingen. Vi ser regelbundet över och uppdaterar vår integritetspolicy

som en del av vår affärsutveckling och ta hänsyn till eventuella

Sekretessen för uppgifterna säkerställs genom organisatoriska och tekniska åtgärder.

av. Organisatoriska medel inkluderar sekretessavtal, definierade

operativa processer, riktlinjer och utbildning av personal. Tekniska medel inkluderar.

filtrering av virus och skadlig kod, kryptering av trafik, stark

autentisering, nätverks- och terminalsäkerhet och kryptering, låsning av lokaler och

Övervakning.

1.9 Webbplatser och cookies

Vår webbplats använder cookies för följande ändamål:

- För besöksstatistik (Google Analytics, etc.)

- Spara inställningar som användaren har valt (t.ex. språkinställningar)

- För driften av chattjänsten

För besöksstatistik samlas information in om användarens terminalenhet, nätverksadress

(IP-adress) och den programvara och de versioner som används. Med hjälp av denna information kan du

kan vi identifiera och räkna de olika användare som besöker vår webbplats och vilken typ av information

och hur du använder tjänsterna på webbplatsen. Syftet är att tillhandahålla statistik om

anonymt räkna antalet besökare på sidan, t.ex. för marknadsföringskampanjer

i effektstudier. Samtidigt fick vi veta vilken information på vår webbplats som oftast

och vi kan använda denna information för att utveckla webbplatsens struktur så att den

användarna lätt kan hitta det de söker.

För inställningar som användaren väljer, information som t.ex,

på vilket språk användaren vill använda webbplatsen. I samma cookie kan en användare

lagra alla andra val du vill göra på webbplatsen. På så sätt, när en användare går in

nästa gång du besöker webbplatsen, till exempel, kommer webbplatsens språk att vara omedelbart korrekt.

Vi sparar informationen i 36 månader.

Våra onlinetjänster kan innehålla funktioner som kallas "community plug-ins", t.ex.

Facebook-infoboxar med innehåll som kommer direkt från Facebook.

Annonsörer och tredje parter, till exempel Google, kan samla in information och

rikta reklam baserat på cookie-data som samlats in från vår webbplats. Vi gör inte

avslöja all information som du skickar till oss via webbplatsen till någon.

till en tredje part.

Du kan radera cookies som lagras av din webbläsare i dina webbläsarinställningar. Om du inte vill använda

använder cookies kan det hända att du inte kan utnyttja webbplatsens funktioner fullt ut,

men det hindrar dig inte från att använda någon av våra tjänster helt och hållet.

1.10 Kontaktuppgifter till tillsynsmyndigheten

Varje registrerad har rätt att lämna in ett klagomål om behandlingen av personuppgifter till en tillsynsmyndighet,

om du anser att dina personuppgifter inte behandlas på ett rättvist sätt.

Dataskyddsombudsmannens kansli

Besöksadress: Bangårdsvägen 9, 6:e våningen, 00520 Helsingfors

Postadress: Box 800, 00521 Helsingfors

Växel: 029 56 66700

Fax: 029 56 66735

E-post: tietosuoja@om.fi

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få intressant innehåll med jämna mellanrum! 
Genom att prenumerera godkänner du vår integritetspolicy och samtycker till att få uppdateringar om vårt företag.
Tack för att du prenumererar på nyhetsbrevet! Du kommer att höra från oss snart.
Hmm, något gick fel. Kontrollera din e-postadress och försök igen?
© 2023 Fluo. Alla rättigheter förbehållna.
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse och för analys. Med ditt samtycke använder vi också cookies för att rikta marknadsföring. Genom att klicka på "OK" godkänner du vår användning av cookies. Läs vår cookie- och integritetspolicy.