Fluo Groups integritetspolicy
Denna integritetspolicy beskriver Fluo Group Oy:s behandling av personuppgifter. Behandling av
är uppgifter om våra kunder, våra potentiella kunder. Vi behandlar personuppgifter
för att möjliggöra, implementera och marknadsföra våra tjänster. Fluo-koncernen består av
Eco-transport, Ekoman, Finells Transport, FL Pipe, Itä-Suomen Murskauskeskus och Keskinen
Återvinning.
1.1 Kontaktuppgifter till den personuppgiftsansvarige och kontaktuppgifter till dataskyddsombudet
Fluo Group Oy
Mäkilehdontie 6
67600 Karleby
Organisationsnummer: 3144156-2
Kontaktperson med ansvar för registret
Petri Aaltonen, petri.aaltonen@fluo.fi
1.2 I denna broschyr förklarar vi
1) Kontaktuppgifter till den personuppgiftsansvarige och dataskyddsombudet
2) Vems uppgifter vi behandlar
3) Vilka rättigheter den registrerade har och hur han eller hon kan utöva dem
4) Vad vi använder uppgifterna till och på vilken rättslig grund vi behandlar dem
5) Hur länge vi sparar uppgifterna
6) Mottagare av uppgifter och överföringar till tredje land
7) Vilka risker som är förknippade med behandlingen av uppgifterna och hur vi skyddar uppgifterna
1.3 Vilken information vi behandlar och för vilka ändamål vi samlar in den
De personuppgifter som samlas in av Fluo kan kategoriseras enligt följande:
- Identifierings- och kontaktinformation såsom namn, adress,
telefonnummer, e-postadress.
- Arbetsbeskrivning: titel, arbetsbeskrivning eller ansvarsområde
- Information relaterad till användningen av vår webbplats: cookie, ip-adress, enhetsidentifierare och
kundidentifierare.
- Information relaterad till jobbansökningar och rekrytering, till exempel namn, adress, andra
kontaktuppgifter, födelsedatum, identifiering av det intressanta jobbet
information som rör din jobbansökan och ditt CV, t.ex. uppgifter om utbildning,
arbetslivserfarenhet, språkkunskaper, kompetens, löneförväntningar vid intervju, eventuella
annan information som den arbetssökande har lämnat, t.ex. personnummer, förtroendeuppdrag eller
ett foto av den person från vilken jobbmöjligheten erhölls och ansökans
information som rör behandlingen och situationen.
- Affärsrelaterade personuppgifter och personuppgifter som härrör från affärsverksamhet som erhållits från företagskunder.
Personuppgifter som vi samlar in direkt från den registrerade
Vi samlar huvudsakligen in informationen direkt från den registrerade i en kundtjänstsituation.
eller så tillhandahåller kunden dem själv via ett onlineformulär, (eventuellt chatt) eller e-post.
via. Denna information används för att kontakta dig antingen för att tillhandahålla tjänster eller för att.
för att leverera till kunden. Data för analys av webbplatsbesökare genereras också från
den registrerades aktiviteter under besöket på webbplatsen.
Personuppgifter som vi kan samla in från tredje part
Vi samlar in information från tredje part i enlighet med specifika avfallsbestämmelser.
För kunder i gemenskapen samlar vi också in information från andra offentliga källor, t.ex.
affärsregister såsom YTJ och PRH:s handelsregister för den som undertecknat avtalet
för att vid behov kontrollera rätten att underteckna.
Transportkundregister inkluderar:
Kontaktinformation
- namn
- adress + koordinater
- (e-post)
- telefonnummer
- faktureringsadress
Information till kunder
- information om de avtalade produkterna/tjänsterna
för krossningscentralen i östra Finland:
- kreditupplysningar
1.4 Vilka rättigheter den registrerade har och hur han eller hon kan utöva dem
Den registrerade har rättigheter i förhållande till personuppgifter som innehas av Fluo. För normal
i kundtjänstsituationer, till exempel ändringar av kontakt- och faktureringsinformation, leverans
För statusförfrågningar och faktureringsförfrågningar kan du kontakta Fluo Group Oy.
kontaktpersoner (på sidan Kontakt). För mer omfattande informationsförfrågningar, vänligen kontakta
Dataskyddsombudet. Som en allmän regel kan dessa rättigheter utövas en gång per kalenderår.
kostnadsfritt. Om du får mer än en begäran från en och samma person under ett kalenderår,
förfrågningar är föremål för en administrativ kostnad beroende på storleken på begäran, som kan uppskattas till.
förskott. Den registrerade har följande rättigheter:
a) Rätt att få tillgång till personuppgifter
Den registrerade har rätt att få tillgång till de personuppgifter som vi har om honom eller henne. Rätt till
tillgång till information kan dock behöva begränsas av lagar och andra bestämmelser.
för att skydda enskilda personers integritet.
b) Rätt till rättelse
Den registrerade har rätt att begära rättelse av felaktiga eller ofullständiga uppgifter.
c) Rätt till radering
Registrerade personer har rätt att begära att deras uppgifter raderas. Radering av uppgifter kan ske
till exempel i följande fall:
- Den registrerade återkallar sitt samtycke och det inte finns någon annan grund för behandlingen
- Den registrerade invänder mot behandlingen och det inte finns någon annan grund för att fortsätta behandlingen.
rättfärdigande
d) Rätt till begränsning av behandling
Den registrerade har rätt att begränsa behandlingen av sina personuppgifter i enlighet med artikel 18 i dataskyddsförordningen.
enligt artikel. Detta innebär t.ex. fall där personuppgifter
det råder tvivel om huruvida behandlingen är korrekt eller laglig.
e) Rätt att göra invändningar
Den registrerade har rätt att invända mot behandlingen av hans eller hennes uppgifter om vi behandlar dem.
på grundval av våra berättigade intressen eller allmänintresset.
f) Rätt till dataportabilitet
Den registrerade har rätt att få de personuppgifter som han eller hon har lämnat i ett maskinläsbart format.
form. Denna rättighet gäller för personuppgifter som har behandlats automatiskt enligt ett avtal eller
på grundval av samtycke. Rätten till dataportabilitet gäller inte för.
kontaktuppgifter till yrkesverksamma i affärsförbindelser mellan företag i fall där.
behandlingen inte grundar sig på den registrerades samtycke eller på ett avtal som den registrerade är part i
på.
g) Rätt att återkalla samtycke
Den registrerade har rätt att när som helst återkalla sitt samtycke, utan att det påverkar tillämpningen.
lagligheten av den behandling som utfördes innan den återkallades, om behandlingen grundar sig på
samtycke. Återkallande av samtycke kan påverka vår förmåga att förse dig med.
tjänster.
h) Rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet
Den registrerade har rätt att lämna in ett klagomål till en tillsynsmyndighet om han eller hon misstänker att.
dina personuppgifter används på ett olämpligt eller olagligt sätt.
För att utöva den registrerades rättigheter ska den person som är ansvarig för Fluo kontaktas.
1.5 Vad vi använder uppgifterna till och på vilken rättslig grund vi behandlar dem
Fluo behandlar personuppgifter för att uppfylla sina rättsliga och avtalsenliga skyldigheter. Om Fluo
kommer inte att användas för automatiserat beslutsfattande eller profilering. De rättsliga grunderna för vår behandling är:
Genomförande av avtalet
Behandlingen av avtal och fullgörandet av avtalsenliga skyldigheter är behandling av personuppgifter.
rättslig grund. Vi behandlar personuppgifter i syfte att tillhandahålla den tjänst som du har beställt av oss, från vilken vi.
i den utsträckning som krävs.
Rättslig skyldighet
Utöver avtal är vår verksamhet föremål för rättsliga skyldigheter som kräver att vi.
vi behandlar personuppgifter. Exempel på detta är:
- bokföringslagstiftningen, lagen om ordnande av företagshälsovård, semesterlagen och
instruktioner från skattemyndigheterna och myndigheterna om organisation och redovisning av löneadministrationen
- Avfallslagen, förordningen om avfallstransporter, miljötillståndslagen, miljöskyddslagen,
Lagen om deponering av avfall, bilaga I till miljöskyddsförordningen.
Samtycke
För att utveckla vår webbplats samlar vi in analysdata om användningen av webbplatsen
baserat på samtycke. Du ger ditt samtycke genom att acceptera cookies på webbplatsen
när du anländer.
För uppgifter som samlas in för marknadsföringsändamål inhämtas samtycke från de registrerade,
som kan avbrytas när som helst.
Berättigat intresse
Vi använder berättigat intresse som grund för behandling främst för administrativa ändamål.
val av implementeringsmetoder, t.ex. för programvara för databehandling
och hur vi lagrar informationen.
1.6 Hur länge vi sparar uppgifterna
Personuppgifter lagras endast under den tid som avtalsförhållandet varar och ett år efter att avtalet har upphört att gälla.
att hantera eventuella klagomål eller begäran om gottgörelse, såvida inte lagstiftningen, t.ex.
bokföringslagen, i annat fall krävs.
Lagar och förordningar ställer vissa krav på förvaring av material som innehåller personuppgifter
och användning, vilket påverkar lagringstiderna för uppgifterna. De återstående lagringstiderna bestäms av den personuppgiftsansvarige
en beskrivning av behandlingsåtgärderna.
1.7 Mottagare av uppgifter och överföring av uppgifter till tredje land
Personuppgifter överförs endast utanför EES för systemunderhåll och cloud computing-ändamål.
relaterar till. Sådana leverantörer är bland annat Microsoft och Google. Överföringen av personuppgifter sker inom EU
USA:s ramverk för dataskydd, som har Europeiska kommissionens adekvata dataskydd
och som dessa leverantörer är certifierade för.
Leverantörerna är också enligt avtal skyldiga att inte använda våra personuppgifter för något ändamål.
för sina egna syften eller för att använda dem, till exempel för sina egna produkter eller tjänster.
marknadsföring.
1.8 Vilka risker som är förknippade med behandlingen av dina uppgifter och hur vi skyddar dem
Den största risken med systemet är den information som lämnas av de registrerade själva. Fluo
inte rutinmässigt samlar in uppgifter som rör till exempel privatliv.
information.
Med nuvarande skyddsnivå utgör detta inte någon risk för den registrerades rättigheter eller
friheter, men registranten bör vara medveten om detta.
Inga betydande risker har identifierats för de registrerades uppgifter, med undantag för.
den omsorg som krävs för behandling av personuppgifter i samband med rekrytering och överföring av uppgifter.
och den tekniska säkerheten för lagringen. Säkerställa korrekt behandling av personuppgifter
tas om hand och tjänster tillhandahålls i förtroende.
De registrerade bör dock vara medvetna om att den personuppgiftsansvarige inte kan förutse detta.
bedöma innehållet i den information de själva lämnar och därmed genomföra särskilda
skyddsåtgärder.
Med nuvarande skyddsnivå utgör ovanstående risker inte någon risk för den registrerade
rättigheter eller friheter, men den registrerade bör vara medveten om dessa.
Syftet med Fluos säkerhetsaktiviteter är att trygga säkerheten för data och informationssystem.
åtkomst, säkerställa deras konfidentialitet, säkerställa dataintegriteten och
minimera den skada som orsakas av eventuella avvikelser. Skyddsåtgärderna baseras på
riskbedömningen av aktiviteten och står i proportion till det område som ska skyddas och dess
för att hantera riskerna för. Behandling av personuppgifter och skyddsåtgärder
ta hänsyn till kraven i gällande lagstiftning om dataskydd.
Åtgärder för att säkerställa informationssäkerhet och dataskydd inkluderar:
Åtgärderna för att öka tillgången till och tillgängligheten av information syftar till att säkerställa
tillgång till relevant information när du behöver den. Sådana aktiviteter inkluderar
se till att systemen är igång och fungerar, säkerhetskopiera och arkivera data på rätt sätt.
Dataintegriteten säkerställs genom systemkontroller och kontroller.
Säkerhetsåtgärder och vägledning syftar till att förhindra fel och brister i uppgifterna.
i samband med behandlingen. Vi ser regelbundet över och uppdaterar vår integritetspolicy
som en del av vår affärsutveckling och ta hänsyn till eventuella
Sekretessen för uppgifterna säkerställs genom organisatoriska och tekniska åtgärder.
av. Organisatoriska medel inkluderar sekretessavtal, definierade
operativa processer, riktlinjer och utbildning av personal. Tekniska medel inkluderar.
filtrering av virus och skadlig kod, kryptering av trafik, stark
autentisering, nätverks- och terminalsäkerhet och kryptering, låsning av lokaler och
Övervakning.
1.9 Webbplatser och cookies
Vår webbplats använder cookies för följande ändamål:
- För besöksstatistik (Google Analytics, etc.)
- Spara inställningar som användaren har valt (t.ex. språkinställningar)
- För driften av chattjänsten
För besöksstatistik samlas information in om användarens terminalenhet, nätverksadress
(IP-adress) och den programvara och de versioner som används. Med hjälp av denna information kan du
kan vi identifiera och räkna de olika användare som besöker vår webbplats och vilken typ av information
och hur du använder tjänsterna på webbplatsen. Syftet är att tillhandahålla statistik om
anonymt räkna antalet besökare på sidan, t.ex. för marknadsföringskampanjer
i effektstudier. Samtidigt fick vi veta vilken information på vår webbplats som oftast
och vi kan använda denna information för att utveckla webbplatsens struktur så att den
användarna lätt kan hitta det de söker.
För inställningar som användaren väljer, information som t.ex,
på vilket språk användaren vill använda webbplatsen. I samma cookie kan en användare
lagra alla andra val du vill göra på webbplatsen. På så sätt, när en användare går in
nästa gång du besöker webbplatsen, till exempel, kommer webbplatsens språk att vara omedelbart korrekt.
Vi sparar informationen i 36 månader.
Våra onlinetjänster kan innehålla funktioner som kallas "community plug-ins", t.ex.
Facebook-infoboxar med innehåll som kommer direkt från Facebook.
Annonsörer och tredje parter, till exempel Google, kan samla in information och
rikta reklam baserat på cookie-data som samlats in från vår webbplats. Vi gör inte
avslöja all information som du skickar till oss via webbplatsen till någon.
till en tredje part.
Du kan radera cookies som lagras av din webbläsare i dina webbläsarinställningar. Om du inte vill använda
använder cookies kan det hända att du inte kan utnyttja webbplatsens funktioner fullt ut,
men det hindrar dig inte från att använda någon av våra tjänster helt och hållet.
1.10 Kontaktuppgifter till tillsynsmyndigheten
Varje registrerad har rätt att lämna in ett klagomål om behandlingen av personuppgifter till en tillsynsmyndighet,
om du anser att dina personuppgifter inte behandlas på ett rättvist sätt.
Dataskyddsombudsmannens kansli
Besöksadress: Bangårdsvägen 9, 6:e våningen, 00520 Helsingfors
Postadress: Box 800, 00521 Helsingfors
Växel: 029 56 66700
Fax: 029 56 66735
E-post: tietosuoja@om.fi